Friday, November 09, 2007






Buku Tetamu 2

Tetamu-tetamu saya benar-benar membawa ketenangan kepada tuan rumahnya. Saya tidak memilih tetapi barangkali mereka yang memilih saya. Kini saya ditemani dan diziarahi tapi belum tahu sejauh mana saya akan mengenali mereka. Adakah sekadar pertemuan yang sebentar atau dialog panjang yang memakan waktu yang lama. Mungkin ruang perkenalan bermula dari sini, dengan mulai bicara soal-soal lebih matang. Terima kasih sebab hadir, tetamu buku....

- Menabur pesan ilahi - AlQuran dan dinamika kehidupan masyarakat (Dr. M. Quraish Shihab)
-Filsafat Hikmah - Pengantar Pemikiran Shadra. (Murthadha Muthahhari)
-My Name Is Light (Elsa Osorio)terjemahan dalam bahasa Indonesia
-Filsafat Nietzsche (Gilles Deleuze)terjemahan dalam bahasa Indonesia
- ke mana dengan Islam (Syed Husein Alatas)
- Perbadi (HAmka)
-Bohong Di Dunia (Hamka)
-Apa itu Ilmu Sains (Dr. Abdul Rahman Hj. Abdullah)

No comments: