Tuesday, September 23, 2008


Selamat Berpuasa a.k.a Beribadat di Sepuluh Yang Terakhir

Selamat Hari Raya Adilfitri
Maaf zahir dan batin.

pencuri, maafkan aku
pemberi, maafkan aku
pengasih, maafkan aku
pembunuh, maafkan aku
pelupa, maafkan aku
pemimpin adil maafkan aku
pemimpi zalim maafkan aku
pemimpi, maafkan aku
pendoa, maafkan aku
peminta sedekah, maafkan aku
pemikir, maafkan aku
badut, maafkan aku
penyembelih, maafkan aku
pengarah filem, maafkan aku
pelakon, maafkan aku
penulis, maafkan aku
guru-guru, maafkan aku
penyair, maafkan aku
pemuzik, maafkan aku
teman-teman, maafkan kau
musuh-musuh, maafkan aku
makmum, maafkan kau
imam, maafkan aku
kekasih, maafkan aku
peminat, maafkan aku
pelukis, maafkan aku
editor, maafkan aku
juru wang, maafkan aku
penjual pasar ramadan, maafkan aku
pembawa kereta, maafkan aku
pembaca bas, maafkan aku
pencuci tandas, maafkan aku
pembuang sampah, maafkan aku
pembaca blog, maafkan aku
pembaca omelan, maafkan aku
maafkan aku
maafkan aku.

.

.

No comments: